Onze ambitie:
PGB positioneert zich met een onderscheidende propositie.
Er was eens...
Een jonge vrouw met een groot gezin op het platte land, vlak na de Tweede Wereldoorlog. Haar man werkte hard, 6 dagen per week bij een grote drukkerij in de stad. Plotseling overleed hij door een noodlottig ongeval op weg naar huis. Buiten zijn schuld. Hij liet haar achter zonder hulp en zonder inkomen. Ze staat er plots helemaal alleen voor.
Op een dag...
Staat zij aan de poort van de grote drukkerij. Haar kinderen hebben immers honger en er is geen brood meer op de plank. Ze is ten einde raad: ‘Beste werkgever, waarom is er niets geregeld voor mij en mijn kinderen nu onze kostwinner plotseling is weggevallen? Wie biedt ons nu financieel en sociaal houvast?’
De grote statige directeur van de drukkerij schrikt en wordt opeens heel klein. Hij denkt: ‘Dit mag nooit meer gebeuren! Dit moeten we voortaan voor elkaar regelen. Als sociale partners.’
Waardoor...
Onze klanten, ook in 2030, nog steeds op ons kunnen rekenen met een opvallend aanbod van mooie solidaire pensioenregelingen. Van ons als meest ondernemende pensioenfonds dat ook nu financieel én sociaal houvast biedt. Samen met onze sociale partners waarmee we het nog steeds heel goed kunnen vinden. We zijn inmiddels een top 5-speler in de markt met 1 miljoen deelnemers en een klanttevredenheid van een 9.0. En, we groeien nog steeds.
Maar toen...
Kwamen we erachter dat we ook naar een nieuw administratiesysteem over moeten. En dat er een nieuwe pensioenwet is. En dat we anders moeten gaan denken, kijken en luisteren. Ons anders positioneren om gezien te blijven worden op een klantgerichte manier. Met een onderscheidende propositie, namelijk die van de gids in jouw pensioenreis!
Feedback collega's
We hebben tijdens de sessies 2 vragen aan onze collega's gesteld:
1. Hoe wil jij in deze reis graag het verschil maken?
2. Hoe groeien we naar 1 miljoen deelnemers?
De terugkoppeling op beide vragen kan je nalezen op iris.